30 Október 2015

FCA a Expo Milano 2015: mimoriadne úspešná spolupráca

 

Počas šiestich mesiacov trvania svetovej výstavy Expo 2015 sa značky skupiny Fiat Chrysler Automobiles v rámci globálneho partnerstva zapojili do radu významných iniciatív. Potvrdilo to stály záujem skupiny o tému trvalej udržateľnosti.

Expo 2015 zajtra končí. Táto najväčšia udalosť venovaná potravinám a výžive premenila mesto Miláno a celé Taliansko na výkladnú skriňu, v ktorej 144 krajín predstavilo to najlepšie zo svojich kultúr. Počas šiestich mesiacov prilákala téma „Nakŕmiť planétu, energia pre život" milióny návštevníkov z celého sveta, ktorí sa v preplnených halách a expozíciách stali svedkami nových myšlienok a riešení problematiky potravín a výživy a ich udržateľnosti.

Medzi hlavnými protagonistami nechýbali spoločnosti FCA a CNH Industrial, ktoré boli oficiálnymi partnermi výstavy Expo Miláno 2015. Ich úlohou bolo dodať flotilu vozidiel a tiež prepracovaný komunikačný plán. Flotila vozidiel pozostávala z celkom 105 vozidiel a bola v súlade so záväzkom k udržateľnej mobilite. Jednalo sa o 71 vozidiel Fiat 500L Natural Power s pohonom na zemný plyn, desať vozidiel Fiat 500L Living, štyri Fiaty 500L Trekking a desať elektromobilov Fiat 500E pre použitie v areáli výstaviska. Do úlohy reprezentatívnych vozidiel bolo vybraných šesť modelov Jeep® Grand Cherokee, dve Lancie Voyager a dva exempláre Maserati Quattroporte.

Fiat 500L slúžili delegáciám zo 40 krajín sveta prostredníctvom služby Share&Drive, úplne novej služby zdieľania vozidiel za pomoci systému UConnectTM. Vďaka inovatívnemu pripojeniu a infotelematike je možné Share&Drive spravovať pomocou jednoduchej aplikácie pre chytré telefóny s operačným systémom Apple iOS alebo Google Android. V systéme môžu overený užívatelia pomocou svojho mobilného telefónu vozidlo rezervovať, lokalizovať, otvoriť a zatvoriť dvere a ukončiť prenájom v akomkoľvek autorizovanom autoparku, to všetko prostredníctvom aplikácie.

Čísla hovoria samy za seba: v rámci viac ako 6700 prenájmov absolvovali vozidlá 26 000 hodín a cez 270 000 kilometrov. Užívatelia na konci svojich ciest poskytli hodnotenie služby s priemerným skóre 4,7 z 5 možných bodov. Najaktívnejšou delegáciou využívajúcou službu Share&Drive bol Kazachstan, ktorý nasledovali Švajčiarsko a Írsko. Prvou krajinou, ktorá túto službu využila, bol brunejský sultanát. Všetci užívatelia sledovali odporúčania systému eco:Drive, ktorý pomáha znížiť spotrebu paliva a emisie CO2, a to jednoduchým zvýšením povedomia o ohľaduplné jazde.

Partnerstvo s Expo 2015 bolo v skutočnosti založené na zdieľaní záujmu o trvalú udržateľnosť, čo je hodnota, ktorá prestupovala celou výstavou a v rámci FCA predstavuje jednu z hlavných priorít pri vývoji účinnejších a ekologicky ohľaduplnejších vozidiel. Záväzok hľadať inovatívne riešenia a sprístupniť ich rozsiahlej zákazníckej skupine bol zrejmý počas celej výstavy a bol podporovaný najrôznejšími spôsobmi a všetkými expozíciami. Expo bolo svojím zameraním tak trochu neobyčajné, nakoniec sa z neho ale stala úplne mimoriadna výstava.

S ohľadom na tému udržateľnej a zdieľanej mobility urobila FCA rad dohôd s hlavnými autopožičovňami, ktoré tak počas akcie poskytli mimoriadne výhodné ceny. Aj vďaka tejto iniciatíve sa vozidlá rôznych značiek skupiny stali oficiálnymi vozidlami všetkých návštevníkov Expo 2015.

 

Špeciálna komunikácia
Skupina FCA vyvinula pre Expo veľmi dôležitý plán komunikácie, ktorý zahŕňal logo výstavy Expo Milano 2015 vo všetkých reklamných kampaniach značiek FCA po celej Európe. Jednotlivé značky oživili Miláno radom iniciatív. Vďaka expozícii o rozlohe 200 m2 v budove Corporate Building sa skupina FCA stala tiež referenčným bodom výstavy. Prostredníctvom vysoko účinných billboardov, plagátov a video inštalácií privítala milióny návštevníkov. Umiestnila ich v najrušnejších oblastiach mesta, napríklad v stanici Rho či u hlavných vstupov výstaviska. Kampaň bola založená na univerzálnom jazyku vlajok štátov, ktoré vítali návštevníkov z celého sveta.

Pre sledovanie všetkých aktivít FCA vznikli stránky sledujúce všetky podujatia Expo Milano 2015. Jednalo sa o špeciálnu sekciu, ktorá bola súčasťou portálu FCA. Stránky s odkazom http://www.fcagroup.com/en-US/expo_2015/Pages/default.aspx ponúkali rozdelenie do troch oblastí: Social Pulse, Expo Diary a Events. Návštevníci tu mohli nájsť všetky informácie o akciách organizovaných skupinou FCA, ako aj obsah sociálnych sietí zhromaždený zo stránok jednotlivých značiek aj tretích strán. Stránky oživilo 12 medzinárodných bloggerov, ktorí sa vyjadrovali k najrôznejším aktivitám.

Okrem toho bola ale skupina FCA doslova hviezdou v organizovaní podujatí na tému trvalej udržateľnosti. Myšlienky a inovatívne projekty prezentovali mimoriadny záväzok skupiny k téme udržateľnosti. Ostatne nie je žiadnou náhodou, že FCA bola už siedmy rok po sebe zapísaná na zoznam World Dow Jones Sustainability Index (DJSI) - prestížny index, ktorý prijal iba 3 zo 33 spoločností hodnotených špecialistom na udržateľné investície RobecoSAM.

V rámci výstavnej plochy priťahovala skupina FCA pozornosť ďalšími iniciatívami pre verejnosť. Návštevníci si mohli zaobstarať špeciálne značkové predmety v obchode The Store, oficiálnom predajnom mieste Mopar, značky zameranej na služby, starostlivosť o zákazníka, originálne náhradné diely a príslušenstvo. Fiat Professional svojou prítomnosťou podporil halu Spojených štátov, a to šiestimi modelmi Ducato vybavenými ako jedálenské vozidlá v priestore Food Truck Nation. Počas šiestich mesiacov usporiadala každá značka skupiny FCA rad akcií, ktoré oživili Miláno a jeho okolie.

Alfa Romeo
4. mája, len niekoľko dní pred otvorením Expa, usporiadala Alfa Romeo zápas „Zanetti a priatelia pre Expo Miláno 2015". Táto oslava športu a solidarity priviedla na štadión San Siro najväčšie súčasné aj minulé hviezdy svetového futbalu, ktoré sa na štadión dostavili vo vozidlách Alfa Romeo. Futbalisti prišli podporiť šport a kultúru stravovania a symbolicky zahájili svetovú výstavu Expo 2015.

 

V júni oslávila Alfa Romeo svoje 105. výročie a predstavila úplne nový model Giulia, ktorý je dokonalým vyjadrením podstaty značky Alfa Romeo a taktiež talianskej štylistickej a technickej dokonalosti. Spojenie s mestom bolo zdôraznené extrémne rôznotvárnou komunikáciou na symbolických miestach celej oblasti San Babila. Verejnosť mohla napríklad na rovnomennom námestí obdivovať podmanivé vozidlo 4C Spider. Ďalšia iniciatíva zahŕňala obchodné centrum Brian&Barry Building. Fasáda budovy bola osadená 17 LED obrazovkami nad oknami prvého poschodia, ktoré zobrazovali dynamické obrazy modelov Alfa Romeo a prezentovali ich technologickú výnimočnosť. Od večera 24. júna bolo 12 poschodí budovy osvetlených červeno, a predstavilo tak nové logo Alfy Romeo. Mimochodom v tomto období zaznamenalo obchodné centrum Brian&Barry Building 35 000 návštevníkov týždenne.

Fiat
Nasledujúci týždeň oslávil Fiat 58. výročie kultového „Cinquina", a to predstavením nového modelu 500. Medzi parkom Sempione a monumentálnym námestím Arco della Pace zorganizoval akciu 500 Day, ktorú navštívilo vyše 15 000 návštevníkov. Fiat 500 sa zapísal aj do Guinessovej knihy rekordov v kategórii Najväčší ľudský obraz automobilu. V rámci tejto akcie sa 500 ľudí vtesnalo do 15 metrov dlhej šablóny reprezentujúcej nezameniteľné línie modelu 500.

V júli bolo možné v Miláne obdivovať tiež dielo 500 Arcimbolda. Jednalo sa o Fiat 500 pokrytý ovocím a zeleninou, vďaka čomu bol akousi oslavou talianskych chutí a kreativity. Pre vytvorenie tohto modelu bolo potrebných 6000 dielov z pomarančov a 1000 jahôd. Projekt vychádzal z návrhu milánskeho umelca Giuseppeho Arcimbolda, ktorý navrhol aj Foodyho, maskota celej výstavy Expo 2015. Svojou prítomnosťou Fiat poctil aj dôležité podujatia akými boli napríklad Triennale di Milano a Eataly.

Logo Expa charakterizovalo tiež špeciálnu edíciu bestselleru Fiat 500L. 500L Expo sa môže pochváliť rafinovanou dvojfarebnou karosériou a pamätným logom na prednej časti, ako aj dômyselným infotelematickým systémom UConnectTM. Ďalšou zvláštnosťou vozidla je preplňovaný dvojpalivový motor 1.4 T-Jet s výkonom 120 k, ktorý spaľuje benzín a LPG. Použitie dvojpalivového motora je v dokonalom súlade so záväzkom k udržateľnej mobilite. Fiat je jedinou značkou na svete, ktorá využíva hneď dve možnosti alternatívneho pohonu, a síce EasyPower spaľujúci LPG a NaturalPower spaľujúci zemný plyn. Vďaka tomu si Fiat na európskom trhu udržuje poprednú pozíciu v oblasti využitia alternatívnych palív. Iniciatívy sa zúčastnil aj ďalší oficiálny partner Expa, spoločnosť Intesa Sanpaolo Group.

Značka Fiat bola prítomná aj priamo vo výstavnom priestore Expa, a to prostredníctvom mestského projektu, ktorý bol v dokonalom súlade s hodnotami výstavy a udržateľného životného prostredia. Poskytla totiž truhlíky, vázy a lavičky natreté špeciálnym lakom schopným čistiť vzduch. Fiat tak prispel k zlepšeniu ovzdušia v okolí. Osem truhlíkov predstavovalo skutočnú umeleckú inštaláciu, ktorú pre Fiat vytvoril dizajnér Fabio Novembre. Truhlíky mali podobu modelu 500 v mierke 1: 1.

Jeep®
Offroadového ducha značky Jeep priniesol do mesta rad iniciatív podporovaných značkou, vrátane elegantnej reštaurácie a koktail baru JSet Replay The Stage na námestí Gae Aulenti a Temporary Store. V obchode si návštevníci mohli zakúpiť oficiálne predmety a obdivovať celú ponuku: túto príležitosť využilo približne 10 000 návštevníkov. Hviezda každého terénu a každej situácie bola všade prítomná, dokonca aj na oblohe v oblasti Porta Nuova. Od 8. augusta do 25. októbra vystúpal teplovzdušný balón 20 metrov vysoko, kde účastníkom ponúkal úžasný výhľad na mesto a pocit voľnosti v skutočnom štýle Jeep®. Túto skúsenosť využilo v rámci približne 1800 výletov asi 3500 ľudí.

Z tohto privilegovaného miesta mohli návštevníci oceniť aj „Pšeničné pole", environmentálne umelecké dielo americkej umelkyne Agnes Denes preslávené práve neobvyklými inštaláciami. „Pšeničné pole" bolo päť hektárov veľké a zabraté pšenicou v rámci projektu MiColtivo. The Green Circle. Na rôznych fázach pestovania pšenice sa podieľali obyvatelia Milána. Vďaka tomuto projektu, ktorý bol úplne v duchu témy výstavy Expo Miláno 2015, sa verejnosť mohla zamerať na niektoré univerzálne hodnoty, akými sú napríklad zdieľanie potravín a energie, ochrana pôdy a životného prostredia, ako aj sociálny a hospodársky rast s ohľadom na jednotlivca a komunity.

Lancia
Lancia spojila svoje meno so svetovou výstavou prostredníctvom série nekonvenčných iniciatív, ktoré oživili Miláno a doslova ho ovládli premiérou novej Lancie Ypsilon. Značka zdôraznila svoj charakter prostredníctvom originálny fotografickej výstavy „Štýl a mesto" v stanici metra Porta Genova. Jedno z najfrekventovanejších miest Milána sa vôbec prvýkrát stalo umeleckým priestorom. Objektívy fotografov urobili z ulíc mesta prehliadkové móla elegancie každodenného života.

Malá ukážka pre priaznivcov malého mestského vozidla Lancie bola k videniu aj v upravenom priestore reštaurácie a koktejlového baru na Via Tortona. Tento priestor bol vždy miestom stretnutí módnych profesionálov. Okrem obrazov tu novú Lanciu Ypsilon v odtieni Blu di Blu obdivovalo okolo 700 hostí. Personalizácia Lancie nazvaná God save the Food bola k videniu aj na Piazza del Carmine. Zraky ľudí sa upierali k altánku vedľa novej Lancie Ypsilon, pričom sa ocitli uprostred elegancie v duchu Lancie. Medzitým v Navigli pútala pozornosť viac ako jedného milióna ľudí umelecká inštalácia s názvom Polpy, obrovská chobotnica vrhajúca sa na vozidlo svojimi chápadlami.

Abarth
Značka sa škorpiónom v znaku, ktorá je synonymom športovosti a nepretržitého technologického pokroku, umožnila hosťom elegantného 5hvězdičkového hotelu Park Hyatt Milano v centre mesta vychutnať si jedinečný zážitok. Po dobu trvania Expo 2015 boli zákazníkom k dispozícii modely 595 Turismo a 595 Turismo kabriolet. Hotelový bar Mio hostil aj štvordielny cyklus Abarth Stories @Park Hyatt rozprávajúci príbeh značky, ktorý za dobu konania Expa videlo cez 600 hostí.

Turín, 30. októbra 2015

 

 

 

najnovšie videá

rozšírené vyhľadávanie

Vyhladávanie...

Od
Pre
Vyhladávanie

Súvisiace obrázky


Príložit súbor